Nie
v každom tutoriale nájdete všetko. Niečo je lepšie popísane v jednom
ine v inom kde to prvé je napríklad iba stručne spomenuté. A mnohé
nájdete v hromade manuálov a kníh k 3D grafike a grafike vôbec. Moje
tútoriale nemajú byť kuchárskou knihou, lebo by nesplnili svoj účel. Sú
iba nasmerovaním, ukážkou jednej z tisic možností ako dosiahnúť
ten
istý cieľ pri snahe vybrať ten najjednoduchší a najefektnejší a v snahe
zapojiť do modelovania aj vašu fantáziu. Preto čo z
neho už spravíte vy je čiste na vás. Ak ste začiatočník nezačínajte od konca, ale od toho najjednoduchšieho na začiatku a k tomu koncu sa postupne dopracujte. Je málo pravdepodobné, že sa vám podarí hneď na začiatku postaviť lokomotívu. Tutoriale su zostavené chronologicky od jednoduchých modelov po zložitejšie objekty. |
Upozornenie.
Všetky uverejnené tutoriále sú určené výlučne pre osobnú potrebu a nesmú sa inak použiť napríklad ako súčasť učebného textu, workshopu či prednášky. Žiaden z tu zverejnených textov a obrázkov sa nesmie uverejniť na žiadnej inej stránke a použitie textov alebo obrázkov ako celku, tak aj ich častí v inej dokumentácii (tútoriale, dokumentácii, článkov, internetovej stránke a pod.) bez písomného súhlasu autora je právne postihnuteľné porušenie autorského zákona 618/2003. V prípade nalinkovania niektorého tutoriálu odkazom z inej stránky v niektorom verejnom fóre to je možné bez obmedzení. V prípade iného nalinkovania je to možné, ale je potrebné o tom informovať administrátora stránok a pri odkaze musí okrem samotného linku byť uvedený aj zdroj, autor a odkaz na stranku trainz.dino.sk Link nesmie byť súčasťou sekcie download a podobnej zoznamovej skcie. Takto môže byť linkovaná iba hlavná stránka. |
Ako použit stavebnícu ciest, ulíc: |
Ako postaviť jednoduchú cestu |
Ako použit stavebnícu mostov: |
Ako použit železničné priecestia: |
Ako použit sadu koľajníc: |
Grafika, textúra a ostatné: |
Ako na
vlastnú 3D textúru,
alebo ako s málo poly dosiahnúť veľa detailov.
Textúra - bitmapa - alfa kanál Text v TRS Mapovanie textur - základ Mapovanie textúr - strecha z jedného kusu, alebo násobením Mapovanie textúr - zložitejšie tvary Komplex budov, objektov, alebo večšia oblasť v jednom objekte Nahrávanie a úprava zvuku |