Koľajnica
bez koľajnice.
V
rámci šetrenia polygónov ale hlavne odľahčenia
hry a pri stavbe väčšieho nádražia je občas dobré, rovnako ako miesto
skutočných vagónov a lokomotív použiť dekoratívne nefunkčné statické
scenery
objekty aj miesto koľajníc použiť koľajnice ktoré vlastne nie sú
koľajnicami.
Má to význam hlavne vtedy ak chcete uľahčiť AI hry pri zložitejšom a
väčšom
nádraží s mnoho koľajnicami. Stáva sa totiž, že jednoduchý príkaz
"prepriahnutie", alebo "chod do" si AI strojvodca vysvetli
po svojom a začne vám nekonečne blúdiť po stanici či celej mape, alebo
čakať na
uvolnenie koľaje. Pokiaľ to nechcete riešiť zjednodušením stanice,
alebo
posielaním strojvodcu cez hromadu značiek a doplňujúcich príkazov je tu
riešenie koľajnice bez koľajnice. Ak máte naviac veľkú prevádzku na
stanici a
nechcete aby po určitých koľajniciach chodil vlak pretože sú iba
dekoratívne je
toto riešenie priam ideálne pretože všetky značky ktoré sa dajú použiť
sú nie úplne
spoľahlivé.
Pointa spočíva v tom že časť stanice - koľajníc sú normálne koľajnice,
nástupištia a podobne po ktorých bežne premáva vlak a časť síce vyzerá
ako
koľajnice, ale v skutočnosti to sú nefunkčné jednoduché spline
dolícované k
normálnej koľajnici.
Ich vytvorenie je celkom jednoduché. Vymodelujete si vlastné koľajnice
dizajnom
a prierezom zhodné s vami používanou koľajnicou (pozri tútorial o tvorbe koľajníc).
Vytvoríte si
štandartný config.txt k normálnej chunky koľaji a zmeníte v ňom
tag istrack 1 na istrack 0. To je všetko. Vaša
koľajnica bude rovnaká ako
skutočná ibaže miesto medzi koľajnicami sa vám v ponuke editora bude
zobrazovať
medzi bežnými spline. Vy potom musíte položiť normálnu koľajnicu
a k nej
prilícovať vašu.
Môžete z nej tvoriť rovnako ako u bežnej koľaje výhybky
križovatky, jednoducho pracujete s ňou ako s akoukoľvek inou
štandartnou
spline. Ak k nej však chcete priradiť objekt ktorý sa dá priradiť
jedine k
normálnej koľajnici, musíte si takýto vyrobiť aj pre takúto koľaj, teda
ako
scenery objekt, alebo použiť malý kúsok neviditeľnej koľaje a k nej
potom na
dané miesto priradiť napríklad pylón trakcie, páku výhybky, šturc,
položiť
samostatný scenery vozeň a podobne.
Keď
cez takýto úsek potom pošlete vášho strojvodcu
na značku ležiacu za scenery úsekom, vyhlási vám "K cíli nevedou
koleje". Táto koľaj teda pre strojvodcu nejestvuje a zabezpečíte tak,
že
sa vám bude pohybovať jedine po niekoľkých koľajniciach po ktorých
chcete
napriek tomu že vaša stanica bude spletou a labyrintom koľajníc a
výhybiek.
Ak máte nejaké otázky kontaktujte ma emailom.