|
|
Natiahnite
si teda rovný úsek cesty a tesne pred
posledný krivkový bod pridajte ešte jeden. To vám zabezpečí že cesta aj
po
pripojení úseku do oblúka ostane rovná. |
Teraz
pripojte úsek do oblúka, pokiaľ možno tak aby
vzdialenosť medzi krivkovými bodmi bola rovnaká. Oblúk ukončite krátkym
rovným
úsekom dvoch krivkových bodov, teda zhodne so začiatkom aby rovný
úsek
bol skutočne rovný. Ak teraz pripojite na opačný koniec rovný úsek,
alebo oblúk
pripojíte k už existujúcemu rovnému úseku cesty, tento ostane rovný
rovnako ako
úsek od ktorého ste začínali. |
|
|
Podobný
princíp platí aj pre odbočky, križovatky a
pod. Vždy najprv vytvorte rovné úseky a vložte po jednom krivkovom bode
za
miesto pripojenia. |
Od
vnútorných bodov potom budete viesť
oblúkové úseky kde do stredu každého by ste pre plynulejší oblúk mali
vložiť
ešte jeden bod. |
|
|
Druhý
krivkový bod je vždy vyrovnávajúci a je jedno
či cestu vyrovnáva do strán, alebo do výšky. Pričom do výšky majú
dvojice bodov
rovnakú výšku. Občas je ale krajšie a plynulejšie ak tieto body tvoria
oblúk.
To značí, že vonkajší má cieľovú výšku napr.10m a vnútorný výšku 9.7m.
A na
opačnej strane naopak vnútorný 0.3m a vonkajší východziu výšku 0.0m. |
|