| Zvýšenie terénu |
![]() |
![]() |
| Zníženie terénu |
![]() |
![]() |

![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
| Najskôr
si označte plochu ktorú chcete modelovať, vyberte si masku
profilu, nastavte si rozsah a
orientáciu. |
Kliknutím na značku umiestnenia
sa terén zmení podľa zvolenej masky a nastavenia. |
![]() |
![]() |
| Teraz
si otvorte kartu editácie a označte si plochu
pre kopírovanie. |
Označte si pole vedľa tak aby budúca kópia prirodzene nadväzovala |
![]() |
|
| Kliknutím
na ikonu prenosu sa predloha prenesie a
napojí na predlohu. Takto je možné skladaním aj rôznych predlôh,
nastavovaním smeru a výšky a
hlavne správnym
pripájaním vytvoriť zaujímavú krajinu. |

![]() |
![]() |
| Najskôr si položte trať v rovine | Potom
si nastavíte krivkové body na výšku stúpania,
alebo klesania trate do požadovanej výšky. |
![]() |
![]() |
| Štandartným
zvyšovaním terénu upravíte terén k
položeným koľajniciam. |
Tak
isto potom z vnútornej strany môžete terén
znižovať a vytvoriť tak napríklad údolie pod traťou, resp trať na svahu. |
![]() |
![]() |
| Postupným
znižovaním kopcov a prehlbovaním údolia
sa aj na trati, ktorá je v rovine dá opticky simulovať stúpanie, alebo
klesanie
trate. |
Nakoniec
prirovnáte terén pod traťou medzi
krivkovými bodmi. |

![]() |
![]() |
| Najskôr si natiahneme niekoľko napríklad ciest priečne k budúcemu svahu | Potom
nastavíme krivkové body do výšok ktoré
zodpovedajú budúcemu svahu. |
![]() |
|
| Pomocou
zarovnania podkladu ciest vytvoríme svah. |
