Vysoko-detailný panelový dom



V skratke vám ešte chcem ukázať ako na panelák čo bude mať veľa 3D detailov.  Nebudem to rozpisovať až tak do podrobna pretože aj tak vychádzam zo základných techník a tie som už popísal. Tak isto textúry zložené z malých súborov samotných sekcii paneláku už boli popísané. A hlavne takto podrobný panelák budete asi málokedy stavať už iba preto, že počet polygónov dosť narastá.
V zásade je ťažisko modelovania postavené na krivkách a čiastočne na kvádroch. Vychádzame z vytvoreného štvoruholníka o dĺžke 38m a šírke 12m. Pri prevode na EDITABLE SPLINE pridáme 12 vertexov na každej strane pomocou ktorých budeme modelovať výklenky na vchod a balkóny


Úpravou x a y koordinátov jednotlivých bodov tak aby zodpovedali vzdialenostiam jednotlivých sekcii stien (ako pri modelovaní málo až stredne detailného paneláku) sa nakoniec dostaneme k pôdorysu prízemia.



Vytvoríme si kópiu presunieme ju na stranu a do originálu vložíme štyri linky, ktoré budú tvoriť základ pre budúce vnútorné steny vchodového vestibulu.


Ako ďalšie si vymodelujeme bežný kváder, ktorý bude tvoriť základy reálneho paneláku. Jeho výška bude 0.5m, dĺžka 38m a šírka 12m. Zároveň upravíme kópiu prízemia z ktorej vymodelujeme odstránením nepotrebných častí, spojením krajných častí a posunom vertexov pôdorys poschodí. paneláku. Ako posledné si vytvoríme nový štvoruholník o dĺžke 38m a šírke 12m ktorý bude slúžiť ako základ pre strechu presne podľa nasledujúceho obrázku.


Nastavíme sa postupne na horný okraj prízemia a poschodí a prekonvertujeme ich s MODIFIERS - MESH EDITING - EXTRUDE na 3D objekty s výškou 3m u prízemia a 6m u poschodí a na strešnej časti upravíme pomocou EDITABLE SPLINE - SPLINE - OUTLINE hrúbku steny na 0.3m


Teraz si označíme vonkajšiu stenu, zaškrtneme v Edít menu políčko copy vedľa tlačítka DEATACH a následne kliknutím na DEATACH vytvoríme kópiu pravouholníka ktorý bude samotnou strechou.


Stlačením "H" vyvoláme zoznam objektov a vyberieme strechu. Pomocou MODIFIERS - MESH EDITING - EXTRUDE  prenesieme strechu do 3D objektu pričom jej výška (parameters - amount) musí byť 0.0m. S COLABSE ALL všetko uložíme. Teraz ešte upravíme výšku na strešnej časti na 0.5m a tiež uložíme.


Zostáva nám odstrániť všetky nepotrebné plochy. Plochy hornej časti nad vestibulom vchodu a balkóny na kraji musia ostať zachované. Tie sa na záver otočia o 180 stupňov tak aby smerovali smerom dolu a tvorili vnútro budúceho vestibulu.


Nakoniec si ešte vytvoríme klon z poschodovej časti a jeho výšku nastavíme na 18m. Teraz môžeme všetky časti poskladať do paneláku. Na spodok základy, nad ne prízemie, potom častí poschodí a nakoniec strechu.
Keď máme panelák poskladaný môžeme pristúpiť k textúrovaniu. Každú časť textúrujeme zvlášť. Teda balkóny, horné poschodia, spodne poschodia a pod.
.


Postupne otextúrujeme takto celý panelák pričom prízemie - vchody - s alfa kanálom dverí a sklenenej výplne textúrujeme ako posledné.


Teraz si vytvoríme schodište a šikmú plochu pred vchod, odstránime nepotrebné polygóny, vytvoríme klon, ten presunieme aj na opačnú stranu pred zadný vchod a oba otextúrujeme.


Teraz si buď z kriviek, alebo kvádrov vymodelujeme jeden balkón. Jeho dĺžka bude 3m a výška 1.2m (po vonkajšej strane). Nakoniec odstránime všetky nepotrebné plochy. Teda obe bočné, parapet, vnútornú i zadnú.  Hornú a dolnú musíme zachovať.


Balkón vsunieme do výklenku na prvom poschodí. Otextúrujeme ho a pomocou klonovania a posúvania vytvoríme všetky balóny. Nakoniec vytvoríme výťahové búdky, ktoré tiež otextúrujeme.

Ostáva nám iba vytvoriť anténu z Alfa kanálu, config.txt a celý ho exportovať do TRS. Vysoko detailné verzie však majú obvykle veľa polygónov. Táto verzia paneláku vrátane antény má 516 polygónov.

 


späť na  tutorial
späť na panelák